Każdego dnia warszawiacy angażują się w wolontariat. Ich aktywność pozwala działać stowarzyszeniom i fundacjom, wspiera funkcjonowanie instytucji. Dzięki nim organizowane są wydarzenia sportowe, pikniki czy festiwale. Wolontariusze są obecni w działaniach na rzecz zwierząt i środowiska naturalnego. Rusza miejska kampania, która pokaże efekty działania wolontariuszy i zachęci mieszkańców Warszawy do angażowania się w wolontariat.
Od 2014 r. Urząd m.st. Warszawy prowadzi projekt „Ochotnicy warszawscy”, którego celem jest rozwój wolontariatu w mieście. Na projekt składa się szereg działań, realizowanych w szerokiej współpracy z instytucjami miejskimi i organizacjami pozarządowymi.
W Warszawie niezwykle łatwo znaleźć propozycję wolontariackiego zaangażowania, dostosowaną do możliwości i potrzeb osoby chętnej. Od kilku lat z powodzeniem działa Miejski Portal Wolontariatu – www.ochotnicy.waw.pl, na którym zamieszczane są propozycje, m.in. w obszarze kultury, sportu, edukacji czy ochrony środowiska. Każdego dnia na portalu można znaleźć około 100 takich ofert zaangażowania w warszawskich organizacjach i instytucjach. Corocznie portal ten odwiedza przeszło 120 tys. użytkowników.
Kolejna, miejska kampania społeczna dotycząca wolontariatu zwróci uwagę warszawiaków na efekty, jakie przynosi praca wolontariuszy. Zaangażowanie pojedynczych osób w skali wielkiego miasta przynosi ogromny, wspólny rezultat. Kampania pokazuje ten wysiłek z perspektywy odbiorców – m.in. osób potrzebujących wsparcia.
W ramach kampanii, w przestrzeni i środkach komunikacji miejskiej pojawią się zdjęcia, ilustrujące prace warszawskich wolontariuszy. Zobaczymy m.in. muzeum, po którym wolontariusze oprowadzają osobę niewidomą, schronisko, w którym wolontariusze opiekują się bezdomnymi zwierzętami czy zaniedbane miejsce pamięci, które dzięki wolontariuszom zostaje uporządkowane. Kampania zwraca uwagę na różnorodność wolontariatu. To co, proponujemy mieszkańcom to wybór wolontariatu dopasowanego do zainteresowań i możliwości, mówi Aldona Machnowska-Góra – dyrektor koordynator ds. kultury i komunikacji społecznej w stołecznym ratuszu.
Kampania potrwa do 5 grudnia 2019 r., kiedy to obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Wolontariusza. Jest prowadzona za pośrednictwem plakatów i spotów w komunikacji miejskiej – metrze, tramwajach, autobusach oraz w mediach społecznościowych. Elementy kampanii pojawią się również na przystankach Warszawskiego Transportu Publicznego, w Wydziałach Obsługi Mieszkańców, bibliotekach, domach kultury czy Miejscach Aktywności Lokalnej.