• Home
  • Kontakt
Eduhobby
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eduhobby
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Wiedza jest Fajna

Redakcja eduhobby przez Redakcja eduhobby
9 sierpnia 2019
w Aktualności
Reading Time: 5min czytania
A A
Wiedza jest Fajna

Hipokampus to nie tylko gry na licencji „Było sobie życie”?

Janusz: To prawda, sukces gier z kolekcji „Było sobie życie” polegający na przekazywaniu rzetelnej wiedzy poprzez świetną i dowcipną zabawę zwrócił uwagę różnych środowisk i organizacji na nasze wydawnictwo. Tak się stało z WOŚP-em, który powierzył nam zrobienie gry na temat zasad udzielania „Pierwszej Pomocy”.

Related articles

Nastolatki spędzają przed komputerem nawet 12 godzin na dobę

Sytuacje kryzysowe podczas letnich obozów i kolonii – o co muszą zadbać organizatorzy?

Joanna: Tak też się stało z Fundacją „Aby żyć”, która poprosiła nas o zrobienie gry na temat podnoszenia odporności organizmu, szeroko pojętej prewencji chorób zakaźnych, neuroinfekcji i szczepień ochronnych.

Janusz: Temat niezwykle trudny i wymagający ogromnej wiedzy. Jak skonstruować grę dla dzieci o tak specyficznej tematyce, by nie stała się ani nudna ani za trudna. Ponieważ temat jest bardzo ważny i wpisuje się w ogólnospołeczną kampanię związaną z przeciwdziałaniem chorobom zakaźnym poprzez stosowanie szczepień ochronnych, nie trzeba było nas do tego projektu długo przekonywać.

Joanna: Zanim podjęliśmy pracę nad grą, uczestniczyliśmy w kilku konferencjach organizowanych przez Fundację „Aby żyć”, poświęconych chorobom zakaźnym, neuroinfekcjom, kleszczowemu zapaleniu mózgu oraz bezcennej roli szczepień ochronnych w przeciwdziałaniu tym zakażeniom. Poznaliśmy tam wybitnych specjalistów z tej dziedziny medycyny: Panią Prof. Joannę Zajkowską z Białostockiego UM, specjalistkę od neuroinfekcji, oraz Dr. Nauk medycznych Ryszarda Koniora ze Szpitala Dziecięcego im. JP II w Krakowie, którzy wprowadzali nas w tę trudną tematykę, zostali konsultantami medycznymi obejmując opieką merytoryczną projekt.

„Pokonaj Bakwiry” – intrygujący tytuł. Skąd inspiracja?

Joanna: Choroby zakaźne są wywoływane albo przez bakterie, albo przez wirusy czyli Bakwiry. Dr. Konior pracujący z dziećmi od ponad trzydziestu lat, zna je doskonale. Zasugerował, że walka z tak dziwnymi stworami jak Bakwiry, będzie dla dzieci intrygującym tytułem. „Pokonaj Bakwiry swoją supermocą”! Supermoc w tej grze to nasza odporność, którą można wzmocnić i uaktywnić między innymi poprzez szczepienia ochronne.

Jaki jest cel gry i kto może pokonać Bakwiry?

Janusz: Celem gry jest uwrażliwienie rodziców i pokazanie dzieciom, że poprzez swoją odporność czyli tzw. Supermoc, budowaną m.in. dzięki aktywności fizycznej, zbilansowanej i zdrowej diecie, zachowaniom prewencyjnym, oraz szczepieniom ochronnym, można zapobiec oraz pokonać zagrożenia związane z chorobami zakażnymi.

W języku gry odporność to supermoc, a szczepienia to specjalne elikisiry dzięki którym tę supermoc możemy uzyskać. Gracz, który jako pierwszy zdobędzie siedem niezwykłych eliksirów zostaje zwycięzcą.

Czy walka z bakteriami i wirusami może być interesującą przygodą i rozrywką dla dzieci oraz rodziców?

Janusz: Zdecydowanie tak. Bakwiry to niebezpieczne intruzy, które podobnie jak nieznani przybysze z Kosmosu zakłócają naszą egzystencję. Każdy z Bakwirów jest zidentyfikowany.

W przeciwieństwie do Godzilli czy Gargamela, Bakwiry są tak małe, że nie widzimy ich gołym okiem, ale ponieważ mamy dokładne opisy i znamy ich metody działania, możemy zaadaptować odpowiednią strategie walki.

Ponieważ grę adresujemy do rodzin z dziećmi w wieku szkolnym jej zasady są proste. Czasami walczymy z Bakwirami, kiedy indziej odpowiadamy na pytania, np:

Co to jest żyła?

a. Nauczycielka, która wiele wymaga.

b. Naczynie krwionośne, którym płynie nienatleniona krew w kierunku serca.

c. Naczynie krwionośne, którym płynie natleniona krew od serca

Dzięki zabawnym podpowiedziom atmosfera staję się lekka, gra płynie wartko, a dzieci chętnie sięgają do talii kart z pytaniami. Chociaż często nie znają prawidłowej odpowiedzi, uczą się, poznając właściwą.

Czy merytoryka gry wpisuje się w programy nauczania i można ją wykorzystywać na lekcjach biologii i przyrody?

Joanna: Jak najbardziej. Gra przekazuje sporą dawkę wiedzy o tym, jak działa ludzki organizm, jakie są funkcję podstawowych organów, jak działają mechanizmy obronne organizmu i w jaki sposób można je wzmacniać. Dodatkowo do gry dołączamy broszurkę autorstwa Prof. J. Zajkowskiej, z ogromną dawką wiedzy, która na pewno będzie przydatną pomocą dydaktyczną na lekcjach biologii lub przyrody.

Gdzie i od kiedy będzie dostępna gra?

Janusz: Premierę gry przewidujemy na 3 października 2019. Będzie dostępna w sieci Empik oraz wszystkich dobrych sklepach z zabawkami.

Deszcz nagród, którymi obsypywane są Państwa gry, potwierdza, że nie tylko rodzice, ale również eksperci cenią sobie Państwa pracę i wysiłek. Czy są one dla Państwa potwierdzeniem i ukoronowaniem Państwa wysiłków, czy bardziej rozbudzają apetyt na sięgnięcie po kolejne?

Joanna: Bardzo cieszymy się z każdego wyróżnienia. Każda nagroda jest dla nas motywacją do dalszej pracy. Fajnie jest być docenianym, bo to daje energię do kolejnego działania.

Janusz: Bardzo dziękujemy wszystkim: dzieciom, rodzicom, nauczycielom, dziennikarzon i ekspertom, za uznanie i wszystkie nagrody. Dzięki nim chce nam się pracować nad nowymi grami. Najbliższą naszą premierą jest wspomniana już gra „Pokonaj Bakwiry”, chwilę później planujemy premierę kolejnej gry z serii Było sobie życie pt. „Zostań Mistrzem Sportu”.

Joanna: Jednocześnie pracujemy nad nowymi ciekawymi projektami, które będą kolejną niespodzianką.

Tagi: aktywnośćbakteriaByło sobie życiechorobafundacjagargamelgraHipokampusKosmosmamamistrznaukarodzicsupermocszpitalwiruswoŚp
Redakcja eduhobby

Redakcja eduhobby

PowiązaneWpisy

Nastolatki spędzają przed komputerem nawet 12 godzin na dobę

Nastolatki spędzają przed komputerem nawet 12 godzin na dobę

przez Redakcja eduhobby
24 lipca 2022
0

Internet stał się w dzisiejszych czasach „domem” dla dzieci i nastolatków. Za jego pośrednictwem uczą się, bawią, komunikują z rówieśnikami. Nowe technologie z przytupem wchodzą także...

Sytuacje kryzysowe podczas letnich obozów i kolonii – o co muszą zadbać organizatorzy?

Sytuacje kryzysowe podczas letnich obozów i kolonii – o co muszą zadbać organizatorzy?

przez Redakcja eduhobby
17 lipca 2022
0

W roku 2019, ostatnim przed pandemią, w systemie MEN „Baza wypoczynku”* zatwierdzonych zostało około 7 tys. form wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w których uczestniczyło 773 243 osób. Taka liczba form...

Ponad połowa Polaków nie przeczytała żadnej książki w ciągu ostatnich 12 m

Ponad połowa Polaków nie przeczytała żadnej książki w ciągu ostatnich 12 m

przez Redakcja eduhobby
4 lipca 2022
0

Według danych Krajowego Instytutu Mediów (KIM), pochodzących z Badania Założycielskiego, w ciągu ostatnich 12 miesięcy żadnej książki (zarówno drukowanej jak i w wersji elektronicznej), nie przeczytało...

Program ZEF – Zespół Edukatorów Filmowych. 19 Festiwal Filmów-Spotkań Niezwykłych 25 czerwca – 3 lipca 2022 Sandomierz

Program ZEF – Zespół Edukatorów Filmowych. 19 Festiwal Filmów-Spotkań Niezwykłych 25 czerwca – 3 lipca 2022 Sandomierz

przez Redakcja eduhobby
21 czerwca 2022
0

Ideą Festiwalu Filmów-Spotkań Niezwykłych jest przede wszystkim promowanie polskich twórców, polskiego kina oraz szeroko pojęta edukacja: edukacja młodego widza jak również studentów. Z entuzjamem dołączyliśmy zatem...

PEREŁKI 2022 wybrane

PEREŁKI 2022 wybrane

przez Redakcja eduhobby
4 czerwca 2022
0

Po raz siódmy Czytelnicy i Fani magazynu Świat Zabawek Gier Planszowych i Książek wybrali najciekawsze ich zdaniem zabawki i gry. Okazją do poszukiwania Perełek Roku był...

Następny
Coca-Cola i Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką pomagają młodym podejmować samodzielne decyzje zawodowe.

Coca-Cola i Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką pomagają młodym podejmować samodzielne decyzje zawodowe.

PROJEKT „AHOJ WISŁO!”

PROJEKT „AHOJ WISŁO!”

W walce z plastikiem – innowacyjne tworzywo opracowane przez pracowników PG

W walce z plastikiem – innowacyjne tworzywo opracowane przez pracowników PG

CATEGORIES

  • Aktualności
  • Materiały/Pomoce
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje

RECOMMENDED

Prawie co druga dziewczynka obawia się stereotypów dot. płci – Raport LEGO „Dziewczynki mogą wszystko
Aktualności

Prawie co druga dziewczynka obawia się stereotypów dot. płci – Raport LEGO „Dziewczynki mogą wszystko

12 marca 2022
Nakłady na oświatę z roku na rok coraz wyższe
Aktualności

Nakłady na oświatę z roku na rok coraz wyższe

16 listopada 2019

TAGS

aktywność aplikacja bezpieczeństwo choroba COVID-19 Cyfryzacja dariusz piontkowski dla dzieci Dzieci dziecko edukacja edukacyjny ekologiczny epidemia Facebook Film fundacja Internet Kampania komputer koronawirus książki mama marek zagórski Michał Zawadka Ministerstwo Edukacji Narodowej młodzież NASK nauczyciel nauka pandemia pedagog przedszkole psycholog rodzic rodzina Smartfon szkoła szkoły podstawowe Telefon uczeń Warszawa youtube zabawa zdrowie

gdzie nauka jest zabawą, a zabawa nauką

eduhobby.pl

  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Strona główna
  • Strony partnerskie

eduhobby.pl

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .