• Home
  • Kontakt
Eduhobby
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eduhobby
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Rady i inspiracje

W okresie pandemii nauczyciele stracili kontakt z wieloma uczniami. Dzieci te wypadły na kilka miesięcy z systemu edukacji

Redakcja eduhobby przez Redakcja eduhobby
24 czerwca 2020
w Rady i inspiracje
3 min czytania
W okresie pandemii nauczyciele stracili kontakt z wieloma uczniami. Dzieci te wypadły na kilka miesięcy z systemu edukacji

Stan epidemii spowodował, że setki dzieci z całej Polski przestały realizować obowiązek edukacji szkolnej. Anna Choszcz-Sendrowska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce podkreśla, że dokładna liczba uczniów, którzy z różnych powodów nie biorą udziału w zdalnym nauczaniu, wciąż nie jest znana. Organizacja zwróciła się do władz rządowych z prośbą o podjęcie działań w sprawie młodzieży, z którą nauczyciele nie mają kontaktu telefonicznego ani internetowego. 

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce od 36 lat pomaga porzuconym i osieroconym dzieciom. Od 11 lat prowadzi także profilaktyczne programy dla dzieci z rodzin dotkniętych trudną sytuacją życiową. Podczas pandemii wspomaga ponad 1,5 tys. podopiecznych, zapewniając im dostęp do sprzętu umożliwiającego zdalną edukację.

Related articles

Pracujemy i wypoczywamy w trybie online. Tęsknimy jednak za aktywnym spędzaniem czasu.

Święto Zmarłych – proste odpowiedzi na trudne pytania najmłodszych

– Początek pandemii był dla nas wszystkich szalenie trudny, zwłaszcza w e-learningu. W jednym domu SOS może mieszkać szóstka dzieci wraz z rodzicami, natomiast komputer zazwyczaj jest jeden. To sprawiło, że edukacja zdalna była naprawdę dużym wyzwaniem. Jeszcze trudniej było w programach SOS Rodzinie, które obejmują dzieci z rodzin w różnego rodzaju kryzysach. Tam problem dotyczył nie tylko sprzętu, lecz również dostępu do internetu – mówi agencji Newseria Anna Choszcz-Sendrowska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Chociaż skala wykluczenia internetowego była spora, organizacji udało się zaradzić problemom. Pomogły w tym zaprzyjaźnione firmy. To właśnie dzięki szybkiej reakcji z ich strony udało się zorganizować potrzebny sprzęt elektroniczny. Dzieci, które znajdują się pod opieką SOS Wiosek Dziecięcych, mogły dzięki temu podjąć naukę zdalną.

– Działamy w 18 lokalizacjach w całej Polsce. Jednak boimy się o te dzieci, z którymi nie mamy kontaktu. Dyrektorzy szkół informują nas, że część uczniów nie uczestniczy w zajęciach szkolnych. Nie wysyłają zadań ani nie biorą udziału w spotkaniach organizowanych online. Bardzo niepokoi nas sytuacja tych dzieci. Z naszego doświadczenia wiem, że w tych rodzinach może dziać się coś niedobrego –  podkreśla ekspertka.

Nie wiadomo dokładnie, jak wiele dzieci w Polsce nie realizuje obecnie obowiązku edukacji. Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy odpowiedzialna za oświatę, przekazała, że w stolicy 604 uczniów jest wyjętych z systemu. Oznacza to, że od początku zdalnej edukacji nie było z nimi kontaktu. Z kolei Marta Mazurek, wiceprzewodnicząca Komisji Oświaty i Wychowania w Radzie Miasta Poznania, tłumaczy, że przeprowadzone kontrole wykazały 227 podobnych przypadków. Nie wiadomo jednak, jak wygląda sytuacja w innych miastach i mniejszych miejscowościach. Dlatego właśnie SOS Wioski Dziecięce zwróciły się o pomoc do ministra edukacji narodowej.

– Dobrze byłoby, gdyby rząd połączył siły z władzami lokalnymi, ośrodkami pomocy społecznej i dyrektorami szkół. Razem mogliby stworzyć wytyczne dotyczące tego, co w takiej sytuacji powinno się robić. Brakuje jasnych reguł postępowania w takich przypadkach. Liczymy na to, że ministerstwo podejmie działania w tej sprawie – zaznacza Anna Choszcz-Sendrowska.

Nie wiadomo, z jakiego powodu dzieci nie realizują obowiązku edukacji. Brak udziału w zajęciach może być spowodowany zarówno problemami rodzinnymi, jak i cyfrowym wykluczeniem czy nawet próbą uniknięcia obowiązków. Ekspertka z SOS Wioski Dziecięce zaznacza, że zbliżające się wakacje nie rozwiążą problemu. Uczniowie, którzy obecnie znajdują się poza systemem, powinni powrócić do niego jeszcze przed zakończeniem roku szkolnego.

– Trudno powiedzieć, czy sytuacja się unormuje, jeżeli od września wrócimy do tradycyjnej formy nauki. Pozostaje pytanie, czy uczniowie, którzy obecnie nie uczestniczą w zajęciach, powrócą do szkół w nowym roku. Dzieci, z którymi obecnie nie ma kontaktu, będą miały kilkumiesięczne zaległości. Osoby, które zajmują się edukacją w Polsce, powinny zainteresować się sytuacją tej młodzieży i zaplanować konkretne działania – tłumaczy.

Tagi: brak edukacjidzieci wypadają z systemu edukacjiedukacja zdalnaList do Ministra Edukacji Narodowejmarta mazurekpandemia koronawirusapomoc dzieciomrenata kaznowskasos wioski dziecięceznikające dzieci
Redakcja eduhobby

Redakcja eduhobby

PowiązaneWpisy

Pracujemy i wypoczywamy w trybie online. Tęsknimy jednak za aktywnym spędzaniem czasu.

Pracujemy i wypoczywamy w trybie online. Tęsknimy jednak za aktywnym spędzaniem czasu.

przez Redakcja eduhobby
27 listopada 2020
0

Pandemia zmieniła nasze nawyki zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Większość z nas pracuje na home office, coraz więcej robimy zakupów w sieci, jak również...

Święto Zmarłych – proste odpowiedzi na trudne pytania najmłodszych

Święto Zmarłych – proste odpowiedzi na trudne pytania najmłodszych

przez Katarzyna Szaraniec
15 października 2020
0

Już niedługo 1 listopada – dzień tradycyjnie spędzany przez nas na cmentarzach i spotkaniach rodzinnych wspominających naszych bliskich zmarłych. Tak naprawdę jest to święto Wszystkich Świętych,...

Nadopiekuńczość i brak konsekwencji to jedne z najczęstszych błędów wychowawczych. Współczesnym rodzicom trudno ich uniknąć

Nadopiekuńczość i brak konsekwencji to jedne z najczęstszych błędów wychowawczych. Współczesnym rodzicom trudno ich uniknąć

przez Redakcja eduhobby
8 czerwca 2020
0

– Nie ma idealnych rodziców i wszyscy popełniają jakieś błędy – mówi psycholog, dr Iwona Krosny-Wekselberg. Jak podkreśla, współczesnym rodzicom trudno uniknąć błędów wychowawczych, chociażby z powodu pośpiechu i braku czasu, nagromadzenia...

Filmotekaszkolna.pl to obowiązkowy adres dla każdego nauczyciela i rodzica

Filmotekaszkolna.pl to obowiązkowy adres dla każdego nauczyciela i rodzica

przez Redakcja eduhobby
7 czerwca 2020
0

materiały FINA Dzieci i młodzież nie wrócą do szkół przed wakacjami – zapowiedziało Ministerstwo Edukacji Narodowej. Rodzicom i nauczycielom z pomocą przychodzi jednak Filmoteka Szkolna, internetowe,...

Nie daj się wirusowi – lektury dla dzieci i nastolatków o zarazkach i chorobach

Nie daj się wirusowi – lektury dla dzieci i nastolatków o zarazkach i chorobach

przez Katarzyna Szaraniec
27 marca 2020
0

Dorośli się martwią, komentują, narzekają, co chwilę sprawdzają ilu przybyło zakażonych… słuchają radia i oglądają telewizję. A dzieci… widzą to, nie rozumieją i nie umieją nawet...

Następny
400 milionów na sprzęt dla szkół

400 milionów na sprzęt dla szkół

Od września stacjonarna nauka w szkołach

Od września stacjonarna nauka w szkołach

Nie rób tego dziecku!

Nie rób tego dziecku!

CATEGORIES

  • Aktualności
  • Materiały/Pomoce
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje

RECOMMENDED

Twoje dziecko cyberagresorem? Reaguj.
Rady i inspiracje

Twoje dziecko cyberagresorem? Reaguj.

28 listopada 2019
MEMIC praktycznie. Jak rozwijać osobiste i profesjonalne kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe? | Konferencja warsztatowa dla nauczycieli, edukatorów i bibliotekarzy
Podnoszenie kwalifikacji

MEMIC praktycznie. Jak rozwijać osobiste i profesjonalne kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe? | Konferencja warsztatowa dla nauczycieli, edukatorów i bibliotekarzy

19 listopada 2019

TAGS

aktywność aplikacja bezpieczeństwo choroba Cyfryzacja dariusz piontkowski dla dzieci Dzieci dziecko edukacja edukacyjny epidemia Facebook Film fundacja Internet Kampania komputer Konkurs koronawirus kreatywność książki mama marek zagórski ministerstwo Ministerstwo Edukacji Narodowej młodzież nauczyciel nauka pandemia pedagog przedszkole psycholog rodzic rodzina Smartfon szkoła szkoły podstawowe Telefon uczeń Warszawa wychowawca youtube zabawa zdrowie

gdzie nauka jest zabawą, a zabawa nauką

eduhobby.pl

  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Strona główna
  • Strony partnerskie

eduhobby.pl

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .