• Home
  • Kontakt
Eduhobby
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eduhobby
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Polacy najczęściej są szefami lub odkrywcami – wynika z badania charakteru pisma Polaków „Litery i charaktery” przeprowadzonego przez firmę Schneider

Redakcja eduhobby przez Redakcja eduhobby
13 sierpnia 2019
w Aktualności
Reading Time: 6min czytania
A A
Polacy najczęściej są szefami lub odkrywcami – wynika z badania charakteru pisma Polaków „Litery i charaktery” przeprowadzonego przez firmę Schneider

Wyniki badania charakterów pisma Polaków przeprowadzonego przez firmę Schneider we współpracy z Biurem Podróży Reklamy dowodzą, że najwięcej wśród nas jest: szefów i odkrywców, a najmniej organizatorów, perfekcjonistów i rozmówców.

Firma Schneider, specjalizująca się w produkcji artykułów piśmienniczych, przeprowadziła wraz z agencją Biuro Podróży Reklamy badanie charakteru pisma Polaków, z którego wynika, że najczęściej jesteśmy charakterologicznie szefami oraz odkrywcami, natomiast najmniej wśród nas organizatorów, perfekcjonistów i rozmówców.

Related articles

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

Perły Literatury – czerwiec 2024

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1000 osób w maju i czerwcu 2019 r. i polegało na zbadaniu przesłanych poprzez stronę internetową literyicharaktery.pl próbek pisma do organizatorów akcji i przyporządkowania ich do danego profilu charakteru: szef, odkrywca, realista, marzyciel, strateg, organizator, perfekcjonista oraz rozmówca.

Szef to osoba, której pismo jest prostopadłe. Została ona określona jako logicznie myśląca, charakteryzująca się rozsądkiem i dobrą organizacją. Jest to ktoś konsekwentny w działaniu i ma wysokie poczucie samodyscypliny. Odkrywca, którego pismo jest zwykle pochylone w prawo, to ktoś chętny do działania, o dużym temperamencie i wysokich aspiracjach. Pismo organizatora jest pochylone w lewo. Osoba o tym charakterze pisma jest nieprzystępna, cierpliwa i ma zdolności organizacyjne. Cechuje ją ostrożność i kontrola nad emocjami. Osoby piszące litery z zaokrągleniami to realiści – twardo stąpają po ziemi, mają cechy przywódcze i zdolności do zarządzania ludźmi. Pochylone w prawo i otwarte owale pisma rozmówcy świadczą o charakterze osoby, która ma duży temperament, chęć do działania i wysokie aspiracje. Litery perfekcjonisty mają formy kątowe, co charakteryzuje ludzi skrupulatnych, wydajnych w pracy, którzy sumiennie wykonują swoje obowiązki. Pismo stratega charakteryzuje się dużym wyrobieniem i łączonymi literami. Stratega charakteryzuje logiczne myślenie, konsekwencja w działaniu i łatwość podejmowania przemyślanych decyzji. Taka osoba budzi zaufanie i można na niej polegać. Pismo marzycieli jest rozłączne, litery są pisane osobno. Takie osoby mają ogromną intuicję, jak również charakteryzują się zdolnościami artystycznymi i tendencją do tracenia kontaktu z rzeczywistością.

Najwięcej próbek pisma zostało przyporządkowanych do profili: szef (26 %), odkrywca (19 %), realista (14 %) i marzyciel (13 %), zaś kolejne miejsca zajęły: strateg (10 %), organizator (7 %), perfekcjonista (5 %) i rozmówca (5 %). Procentowość odzwierciedla ogólne tendencje charakterystyczne dla populacji ludzkiej.

Wśród kobiet i wśród mężczyzn najwięcej jest szefów (odpowiednio: 26 % i 25 %) oraz odkrywców (18 % i 23 %). Kobiety częściej niż mężczyźni są realistami, organizatorami i perfekcjonistami, natomiast mężczyźni częściej są odkrywcami, marzycielami i strategami.

Wyniki te są zgodne z ogólnymi tendencjami, gdzie kobiety znacznie częściej niż mężczyźni posługują się pismem o pochyleniu prostopadłym względem linii podstawy, natomiast mężczyźni zdecydowanie częściej pochylają pismo w prawą stronę.

Wśród osób z wykształceniem podstawowym dominują charaktery: marzyciel (36 %), szef (27 %) i rozmówca (18 %), wśród osób z wykształceniem gimnazjalnym najwięcej jest szefów (30 %), odkrywców (16 %) oraz marzycieli i realistów (po 14 %). Wśród osób z wykształceniem średnim najwięcej osób charakterologicznie pasuje do profilu szefa (27 %), odkrywcy i realisty (po 16 %) oraz marzyciela (14 %), a w grupie osób z wykształceniem wyższym najwięcej jest szefów oraz odkrywców (po 24 %), realistów i strategów (po 13 %) oraz marzycieli (11 %).

W grupie 18-29 lat najwięcej jest szefów (26 %), odkrywców (16 %) oraz realistów i marzycieli (po 15 %), w grupie 30-39 lat najwięcej jest szefów (27 %), odkrywców (23 %) i realistów (16 %). Osoby w wieku 40-49 lat to najczęściej odkrywcy (31 %), szefowie (29 %) oraz stratedzy (14 %). Wśród osób w wieku 50-59 lat najwięcej jest marzycieli i odkrywców (po 29 %) oraz strategów i szefów (po 12 %), a po 6 proc. stanowią osoby o profilu organizatorów, realistów i rozmówców. Co ciekawe w tej grupie wiekowej nie znalazł się ani jeden perfekcjonista. Ciekawa jest struktura charakterologiczna grupy 60+, w której są tylko stratedzy (aż 40 %) oraz odkrywcy, organizatorzy i szefowie (po 20 %), a nie ma w niej marzycieli, perfekcjonistów, rozmówców i realistów.

Jeżeli chodzi o liczbę strategów, czyli osób piszących pismem łącznym, w grupie 60+, wynika to prawdopodobnie z faktu, że osoby, które wzięły udział w badaniu są czynne zawodowo i często posługują się pismem ręcznym, co wpływa na wysoki stopień jego wyrobienia, czyli tzw. impuls wyrazowy pisma – umiejętność kreślenia znaków bez oderwania narzędzia pisarskiego od podłoża.

Najliczniejszą grupę wiekową w całym badaniu stanowiły osoby od 18 do 29 lat (66 % wszystkich badanych), a najmniej liczną osoby w wieku 60+ (1 %). Trzydziestolatkowie stanowili z kolei 21 % badanych, czterdziestolatkowie 10 %, a pięćdziesięciolatkowie 3 % badanych.

W ramach badania firma Schneider we współpracy z Biurem Podróży Reklamy przygotowała i przeprowadziła test psychologiczny oparty na analizie próbek odręcznego pisma, badający zagadnienie „Co nasz charakter pisma mówi o naszej osobowości?”. Test psychologiczny został przeprowadzony na podstawie próbek odręcznego pisma każdego z uczestników (każdy uczestnik napisał to samo zdanie) przesłanych w formie zdjęcia lub skanu poprzez stronę www.literyicharaktery.pl. We współpracy z grafologiem zostały określone główne typy osobowości, które następnie zostały dopasowywane do każdego użytkownika, przysyłającego zgłoszenie (czyli swoją próbkę pisma). Każdy z profili zawierał opis danego typu osobowości.

Najchętniej badały swój charakter pisma osoby z wykształceniem wyższym i średnim (odpowiednio 46 % i 45 %), a najmniej chętnie osoby z wykształceniem podstawowym i gimnazjalnym (odpowiednio 2 % i 7 %).

– Poprzez korelację danych demograficznych z typami osobowości i cechami pisma, otrzymaliśmy dane statystyczne dotyczące profili psychologicznych badanych osób, co pozwala wysnuć trochę ciekawych wniosków na temat typów osobowości Polaków w zależności od różnych czynników – komentuje Agnieszka Sosnowska, CEO agencji Biuro Podróży Reklamy.

Organizatorem akcji jest firma Schneider Schreibgeräte GmbH – niemiecki producent artykułów piśmienniczych będący na rynku już ponad 80 lat oraz wyłączny dystrybutor jej produktów na terenie Polski – firma PBS Connect Polska. W ofercie Schneider znajdują się długopisy, pióra wieczne i kulkowe, cienkopisy, markery, zakreślacze i wiele innych przyborów. Dzięki wysokiej jakości wykonania i długiej żywotności zyskały uznanie wśród klientów i obecnie eksportowane są do 130 krajów na całym świecie.

Agencja Biuro Podróży Reklamy to eksperci w kampaniach łączących social, web, mobile, search marketing, video, blog i content marketing z ambientem technologicznym, marketingiem partyzanckim oraz innymi działaniami niestandardowymi i innowacyjnymi technologiami. Twórcy nowatorskich stron i aplikacji mobilnych. Agencja posiada dwa tytuły agencji roku: Agency of the Year 2014 in Poland – Epica Awards, Agencja Marketingu Zintegrowanego Roku – Impactor (2015) oraz w sumie 33 nagrody i wyróżnienia brażnowe: Epica Awards, Kreatura, Impactor, Mixx Awards, AME Award, Webstar Creative, Golden Arrow, Innovation Award, Pióro Roku, Złoty i Srebrny Spinacz, Kampania Społeczna Roku.

Redakcja eduhobby

Redakcja eduhobby

PowiązaneWpisy

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

przez Redakcja eduhobby
7 lutego 2025
0

MANUFAKTURA CUKIERKÓW ZAPRASZA NA WARSZTATY KRĘCENIA LIZAKÓW Manufaktura Cukierków 📌 ul. Nowy Świat 51 🌐 www.Manufaktura-Cukierkow.pl 🍭WARSZTATY DLA OSÓB INDYWIDUALNYCH:Poniedziałek - piątek: 14:00, 16:00 Weekendy: 11:00,...

Perły Literatury – czerwiec 2024

Perły Literatury – czerwiec 2024

przez Redakcja eduhobby
27 czerwca 2024
0

Ateneum ceni ambitne pozycje wydawnicze, stąd w ramach comiesięcznego cyklu Perły Literatury prezentuje i rekomenduje najwybitniejsze premiery literackie ostatnich tygodni, które zasługują na miejsce w każdej...

IV Bemowski Piknik Naukowy

IV Bemowski Piknik Naukowy

przez Redakcja eduhobby
24 maja 2024
0

Zapraszamy na IV Bemowski Piknik Naukowy! Spotkamy się 25 maja w godz. 11.00-17:00 na terenie Bemowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Czeka was moc wiedzy i fantastycznych...

Ferie Zimowe 2023/2024: Harmonogram i Bezpieczeństwo na Pierwszym Planie

Ferie Zimowe 2023/2024: Harmonogram i Bezpieczeństwo na Pierwszym Planie

przez Redakcja eduhobby
18 listopada 2023
0

Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) ogłosiło oficjalny harmonogram ferii zimowych dla uczniów w roku szkolnym 2023/2024. Po konsultacjach z wojewodami, terminy przerw zimowych zostały ustalone w taki...

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

przez Redakcja eduhobby
7 listopada 2023
0

Znani rodzice razem z dziećmi testowali najciekawsze zabawki sezonu. Celebryci bawili się na gali finałowej Konkursu Zabawka Roku, Nagroda Rodziców. Najważniejsza impreza w branży dziecięcej odbyła...

Następny
Nowości w programie Karta Rodzina do Kina!

Nowości w programie Karta Rodzina do Kina!

TOP 3 NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANYCH PRAC NA WAKACJE

TOP 3 NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANYCH PRAC NA WAKACJE

Z Helen Doron English angielski jest wszędzie.

Z Helen Doron English angielski jest wszędzie.

CATEGORIES

  • Aktualności
  • Materiały/Pomoce
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje

RECOMMENDED

W maseczce i bez – czy twoje dziecko oddycha prawidłowo?
Aktualności

W maseczce i bez – czy twoje dziecko oddycha prawidłowo?

10 maja 2020
Planszówki zagrają kolejny raz na Narodowym!
Aktualności

Planszówki zagrają kolejny raz na Narodowym!

13 listopada 2019

TAGS

aktywność aplikacja bezpieczeństwo choroba Cyfryzacja dariusz piontkowski dla dzieci Dzieci dziecko edukacja edukacyjny ekologiczny epidemia Facebook Film fundacja Internet Kampania komputer Konkurs koronawirus książki mama marek zagórski Michał Zawadka Ministerstwo Edukacji Narodowej młodzież NASK nauczyciel nauka pandemia pedagog przedszkole psycholog rodzic rodzina Smartfon szkoła szkoły podstawowe Telefon uczeń Warszawa youtube zabawa zdrowie

gdzie nauka jest zabawą, a zabawa nauką

eduhobby.pl

  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Strona główna
  • Strony partnerskie

eduhobby.pl

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .