• Home
  • Kontakt
Eduhobby
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eduhobby
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Młodzi nie chodzą już do banku

Redakcja eduhobby przez Redakcja eduhobby
1 grudnia 2019
w Aktualności
Reading Time: 3min czytania
A A
Młodzi nie chodzą już do banku

Banki rozbudowują i udoskonalają cyfrowe kanały komunikacji, aplikacje na telefon czy dostęp online. W ten sposób zaspokajają potrzeby młodego klienta. Tradycyjne kanały komunikacji, takie jak wizyta w oddziale, wybiera już tylko 30-40 proc. posiadaczy kont bankowych – stwierdzili uczestnicy Kongresu Bankowości Detalicznej.

„Mamy dwie grupy klientów, o które walczymy: osoby, które stawiają na kanały zdalne – to jest młode pokolenie i klientów dojrzałych, o dobrym statusie finansowym. Ta druga grupa klientów potrzebuje swobody wyboru, nie możemy jej naciskać, niczego narzucać” – powiedział Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Related articles

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

Perły Literatury – czerwiec 2024

Podkreślił, że komunikacja tradycyjna jest droższa od cyfrowej, mniej więc się opłaca bankom. „Trzeba pamiętać, że jednostkowa interakcja w digitalu jest około dwudziestokrotnie tańsza od wizyty w oddziale. Mamy naturalny bodziec, żeby migracja klientów szła w kierunku kanałów cyfrowych” – zauważył Tomczuk.

W kontekście cyfryzacji banków ogromne znaczenie ma zapewnienie bezpieczeństwa zarówno środków finansowych, jak i danych osobowych klientów. „Inwestujemy w bezpieczeństwo i wydatki na ten cel rosną u nas najszybciej. Kluczowe jest zabezpieczenie przed utratą pieniędzy i te inwestycje rozumiemy jako permanentny komponent digitalizacji oraz bankowości mobilnej. Robimy znacznie więcej niż wymagają od nas regulacje. Mamy kampanię informacyjną, jak się zachowywać w sieci, udzielamy porad, gdy powstanie problem z bezpieczeństwem w telefonie” – powiedział Cezary Kocik, wiceprezes mBanku S.A.

Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes PKO Banku Polskiego podkreślił, że aplikacja mobilna powinna być przede wszystkim bezpieczna, przyjazna i zapewniać dostęp do produktów bankowych. „Ale najważniejszy jest produkt, bo jeśli produkt jest źle skrojony, to nawet najlepsza aplikacja go nie sprzeda” – zaznaczył wiceprezes PKO Banku Polskiego.

W komunikacji z klientem bardzo istotna jest prostota, czytelność i zrozumiały język. „Ma być prosto i przejrzyście, ograniczają nas tylko regulacje” – mówił Marcin Giżycki, wiceprezes ING Banku Śląskiego S.A.

Giżycki jest przekonany, ze w kontaktach klienta z bankiem wygra najbardziej naturalny interfejs użytkownika, czyli głos. „Firmy technologiczne już dawno o tym wiedzą. To jest naturalne miejsce dla bankowania za 10-20 lat” – powiedział wiceprezes ING Banku Śląskiego S.A.

Przeniesienie komunikacji głosowej do kanału cyfrowego stanowi wyzwanie dla banków. Przykładem jest działający od roku, pierwszy w polskiej bankowości automatyczny asystent Milla, o czym mówił Wojciech Rybak, wiceprezes Banku Millenium S.A. Z chatbotem można się komunikować głosem i za pomocą klawiatury.

„Ponad połowa osób, które korzystają z tego asystenta, to ludzie młodzi, ale prawie 90 proc. interakcji stanowi komunikacja tekstowa, 11 proc.- głosowa. Istnieje grupa klientów, która coraz częściej będzie korzystać z tego narzędzia. Milla będzie się uczyć i rozszerzać swoje możliwości” – mówił Wojciech Rybak.

Podkreślił, że klienci z jednej strony lubią rozwiązania cyfrowe, ale z drugiej 30-40 proc. z nich dalej przychodzi do oddziałów.

O tajnikach komunikacji z pokoleniem „Z” mówił Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes PKO Banku Polskiego.

„Pokolenie, które urodziło się w 1998 r. czy w 2000 r. przyszło na świat ze smartfonem w ręku. ‘Z’ to pierwsze pokolenie, które w niczym nie odbiega od swoich rówieśników na Zachodzie” – powiedział Rościszewski. Jego zdaniem są to ludzie niezwykle ciekawi świata, poszukujący permanentnie prawdy w internecie. „Próby zmanipulowania tego pokolenia pod kątem produktu, systemu sprzedaży spełzną na niczym. Musimy się z nim komunikować w sposób bardzo uczciwy”- podkreślił Rościszewski.

Aleksandra Sroka-Krzyżak, dyrektor ds. strategii PKO Banku Polskiego mówiła o tym, że bank ma przewagę nad innymi branżami, ponieważ wie znacznie więcej o kliencie, potrafi go sprofilować, widzi za co płaci.

„My mamy tę unikalną korzyść, że mamy aplikację i klienci logują się u nas średnio 8-9 razy w tygodniu. Chcemy powalczyć o więcej wizyt w aplikacji, social media nie dodają tym wizytom wartości. Wolimy, aby kontakt klienta z bankiem odbywał się w naszych kanałach” – dodała Sroka-Krzyżak.

Tagi: aplikacjaaplikacjebankbankowośćcezary kocikCyfryzacjaDigitalizacjaING BankInternetjan emerykmarcin giżyckimarek tomczuksocial mediawojciech rybak
Redakcja eduhobby

Redakcja eduhobby

PowiązaneWpisy

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

przez Redakcja eduhobby
7 lutego 2025
0

MANUFAKTURA CUKIERKÓW ZAPRASZA NA WARSZTATY KRĘCENIA LIZAKÓW Manufaktura Cukierków 📌 ul. Nowy Świat 51 🌐 www.Manufaktura-Cukierkow.pl 🍭WARSZTATY DLA OSÓB INDYWIDUALNYCH:Poniedziałek - piątek: 14:00, 16:00 Weekendy: 11:00,...

Perły Literatury – czerwiec 2024

Perły Literatury – czerwiec 2024

przez Redakcja eduhobby
27 czerwca 2024
0

Ateneum ceni ambitne pozycje wydawnicze, stąd w ramach comiesięcznego cyklu Perły Literatury prezentuje i rekomenduje najwybitniejsze premiery literackie ostatnich tygodni, które zasługują na miejsce w każdej...

IV Bemowski Piknik Naukowy

IV Bemowski Piknik Naukowy

przez Redakcja eduhobby
24 maja 2024
0

Zapraszamy na IV Bemowski Piknik Naukowy! Spotkamy się 25 maja w godz. 11.00-17:00 na terenie Bemowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Czeka was moc wiedzy i fantastycznych...

Ferie Zimowe 2023/2024: Harmonogram i Bezpieczeństwo na Pierwszym Planie

Ferie Zimowe 2023/2024: Harmonogram i Bezpieczeństwo na Pierwszym Planie

przez Redakcja eduhobby
18 listopada 2023
0

Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) ogłosiło oficjalny harmonogram ferii zimowych dla uczniów w roku szkolnym 2023/2024. Po konsultacjach z wojewodami, terminy przerw zimowych zostały ustalone w taki...

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

przez Redakcja eduhobby
7 listopada 2023
0

Znani rodzice razem z dziećmi testowali najciekawsze zabawki sezonu. Celebryci bawili się na gali finałowej Konkursu Zabawka Roku, Nagroda Rodziców. Najważniejsza impreza w branży dziecięcej odbyła...

Następny
Czy Twoje dziecko jest widoczne na drodze po zmroku?

Czy Twoje dziecko jest widoczne na drodze po zmroku?

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Rada Ministrów przyjęła zmiany

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Rada Ministrów przyjęła zmiany

Gdzie mieszkają studenci? A może – gdzie będą mieszkać studenci?

Gdzie mieszkają studenci? A może – gdzie będą mieszkać studenci?

CATEGORIES

  • Aktualności
  • Materiały/Pomoce
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje

RECOMMENDED

CAŁY ROK Z NIEUSTRASZONĄ NELĄ MAŁĄ REPORTERKĄ
Aktualności

CAŁY ROK Z NIEUSTRASZONĄ NELĄ MAŁĄ REPORTERKĄ

12 sierpnia 2019
Praca w wakacje łakomym kąskiem dla młodych Polaków
Aktualności

Praca w wakacje łakomym kąskiem dla młodych Polaków

8 sierpnia 2023

TAGS

aktywność aplikacja bezpieczeństwo choroba Cyfryzacja dariusz piontkowski dla dzieci Dzieci dziecko edukacja edukacyjny ekologiczny epidemia Facebook Film fundacja Internet Kampania komputer Konkurs koronawirus książki mama marek zagórski Michał Zawadka Ministerstwo Edukacji Narodowej młodzież NASK nauczyciel nauka pandemia pedagog przedszkole psycholog rodzic rodzina Smartfon szkoła szkoły podstawowe Telefon uczeń Warszawa youtube zabawa zdrowie

gdzie nauka jest zabawą, a zabawa nauką

eduhobby.pl

  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Strona główna
  • Strony partnerskie

eduhobby.pl

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .