• Home
  • Kontakt
Eduhobby
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eduhobby
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Podnoszenie kwalifikacji

MEMIC praktycznie. Jak rozwijać osobiste i profesjonalne kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe? | Konferencja warsztatowa dla nauczycieli, edukatorów i bibliotekarzy

Redakcja eduhobby przez Redakcja eduhobby
19 listopada 2019
w Podnoszenie kwalifikacji
Reading Time: 5min czytania
A A
MEMIC praktycznie. Jak rozwijać osobiste i profesjonalne kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe? | Konferencja warsztatowa dla nauczycieli, edukatorów i bibliotekarzy

Wspólnie przyjrzymy się temu, jak w codziennej pracy z młodymi ludźmi można rozwijać własne zawodowe i osobiste umiejętności.

Jesteśmy przekonani, że dominujący w naszym systemie edukacji sposób myślenia o potrzebach młodych ludzi i całych społeczeństw w XXI wieku, kładzie niewystarczający nacisk na kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe. Zależy nam, aby wspólnie z zaproszonymi gośćmi – entuzjastami i praktykami edukacji medialnej, zastanowić się, jakie problemy stoją dziś zarówno przed samymi nauczycielami i uczniami, jak i decydentami mającymi wpływ na szkolną i edukacyjną rzeczywistość.

Related articles

Fundacja Powszechnego Czytania prowadzi profram „Książka Na Receptę. Recepta na Sukces”

Samoświadomość i edukacja to podstawowe akty obronne przeciw cyberzagrożeniom

Czym jest MEMIC?

Punktem wyjścia będzie Model Edukacji Medialnej, Informacyjnej i Cyfrowej (MEMIC), wydany w sierpniu 2019 r. przez kilka instytucji: Filmotekę Narodową-Instytut Audiowizualny, Fundację Szkoła z Klasą, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundację Nowoczesna Polska oraz Polski Komitet ds. UNESCO. MEMIC proponuje szerokie rozumienie kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych (MIC). Wierzymy, że nie chodzi tu o techniczne umiejętności korzystania z komputera, rzutnika czy smartfona (choć są one niezbędne). Kluczowa jest dziś umiejętność korzystania z nowych technologii i mediów w sposób krytyczny i twórczy, odważny i ostrożny zarazem. MEMIC zawiera propozycję listy profesjonalnych i osobistych kompetencji MIC – chcielibyśmy wspólnie z Państwem przyjrzeć się temu, na ile jest ona realistyczna, czy jest kompletna – oraz jak wygląda polska szkoła z tej perspektywy. Warsztaty pomogą wspólnie rozpoznać i/lub wypracować sposoby, a może nawet małe szkolne strategie rozwijania własnych umiejętności nauczycieli, a także kompetencji uczących się. 

Data: Pt 29 / 11 / 2019

Godzina 09:30  –  16:00

Miejsce: Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny 

ul. Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa
Sala Ziemia Obiecana | Pierwsze piętro

Program

9:30 Rejestracja

10:00 Rozpoczęcie konferencji

10:10 Keynote – dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM // Kompetencje medialnie młodych ludzi – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy?

10:40 Panel dyskusyjny: Edukacja medialna, informacyjna i cyfrowa w szkole.

Uczestnicy: Alicja Pacewicz – prowadząca // dr hab. Grzegorz Ptaszek, prof. AGH // dr Justyna Jasiewicz, Ministerstwo Cyfryzacji // dr Magdalena Maziarz, Uniwersytet Wrocławski 

12:00-13.00 Przerwa obiadowa 

13:00-15:30 Warsztaty

Dr Grzegorz Stunża – Media jako łącznik pokoleń. EMIC – współdziałanie domu i szkoły | Wielka Gra

Podczas spotkania skupimy się na charakterystyce generacji korzystających obecnie z mediów. Spróbujemy omówić różne aspekty i konteksty używania technologii cyfrowych. Przyjrzymy się (nie)możliwościom spotkania pokoleń w lub z użyciem sieciowych kanałów komunikowania oraz twórczych narzędzi. Określimy, jakie kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe warto rozwijać w różnych grupach. Odpowiemy na pytanie, dlaczego i w jaki sposób współpraca rodziny i szkoły musi stanowić platformę rozwoju kompetencji (do) przyszłości.

Dr Karol Jachymek – Memokracja! O współczesnych praktykach medialnych dzieci, młodzieży i młodych dorosłych | Minimax I

Internet i nowe technologie często bywają określane mianem wirtualnego placu zabaw czy wirtualnego podwórka. Metafora ta, w moim przekonaniu, w trafny sposób oddaje charakter współczesnych zjawisk medialnych. Z jednej strony bowiem, jak (niegdyś) na placu zabaw, czyhać tam na nas mogą różnego rodzaju zagrożenia lub niebezpieczeństwa. Z drugiej natomiast, zresztą w znakomitej większości przypadków, stają się one przecież dla nas kreatywną, twórczą i wcale nie aż tak groźną przestrzenią wzajemnej komunikacji, budowania wspólnoty, a także znakomitej zabawy i rozrywki. W czasie warsztatu w empatyczny sposób przyjrzymy się więc wspólnie praktykom medialnym charakterystycznym dla przedstawicieli i przedstawicielek współczesnego pokolenia, doszukując się w nich przede wszystkim szans na zmapowanie tej często trudno dla nas dostępnej rzeczywistości (choć nie pomijając przy tym pewnych związanych z nimi zagrożeń). Tym samym, wędrując w stronę GIF-ów, ironicznych memów, dziwnych fanpage’y, popularnych youtuberów, chętnie wykorzystywanych aplikacji, kanałów na Twitchu, podwójnego języka emoji czy internetowego cringu, beki oraz dram, w duchu MEMIC postaramy się zrozumieć, jaką rolę mogą pełnić wszystkie te zjawiska w świecie dzieci, młodzieży i młodych dorosłych, zastanawiając się równocześnie nad ich potencjałem edukacyjnym.

Izabela Meyza i Barbara Krywoszejew – Osobiste kompetencje medialne, czyli czego potrzebuję, żeby poruszać się po cyfrowej dżungli | Mediateka

Warsztat pozwoli na przyjrzenie się własnym kompetencjom medialnym, informacyjnym i cyfrowym. Stworzymy przestrzeń do doceniania umiejętności, które już mamy, a także zastanowimy się, jak w swojej pracy wykorzystać nasze mocne strony oraz poszukamy sposobów na dalszy rozwój kompetencji.

Alicja Pacewicz i Ewa Korzeniowska – Profesjonalne kompetencje MIC. Co działa, a czego brakuje w szkołach? | Minimax II

W trakcie warsztatu przyjrzymy się profesjonalnym kompetencjom MIC, które mają – lub powinni mieć – polscy nauczyciele. Zidentyfikujemy czekające na nas wyzwania – w nas samych i naszych szkołach. Zastanowimy się, dlaczego tak wielu młodych ludzi zdobywa umiejętności MIC głównie poza szkołą – i jak to zmienić. Narysujemy też mapę najbardziej skutecznych i realistycznych strategii rozwijania ich (u innych i… u samych siebie).

15:30-16:00 Podsumowanie dla uczestników warsztatów

Zapisy

Aby wziąć udział w wydarzeniu, wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Liczba miejsc: 80

Liczba miejsc na każdym z warsztatów: 20

Organizator

Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny

Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej

Partnerzy

Fundacja Szkoła z Klasą, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Nowoczesna Polska oraz Polski Komitet ds. UNESCO

Redakcja eduhobby

Redakcja eduhobby

PowiązaneWpisy

Fundacja Powszechnego Czytania prowadzi profram „Książka Na Receptę. Recepta na Sukces”

Fundacja Powszechnego Czytania prowadzi profram „Książka Na Receptę. Recepta na Sukces”

przez Redakcja eduhobby
25 października 2023
0

Ruszają bezprecedensowe szkolenia dla lekarzy. Już w listopadzie po raz pierwszy w Polsce odbędzie się konferencja i warsztaty o wpływie głośnego czytania na rozwój dzieci. Certyfikacja...

Samoświadomość i edukacja to podstawowe akty obronne przeciw cyberzagrożeniom

Samoświadomość i edukacja to podstawowe akty obronne przeciw cyberzagrożeniom

przez Redakcja eduhobby
12 września 2022
0

Skutki dezinformacji cyfrowej widzimy w bardzo wielu obszarach życia, musimy mieć świadomość, że dotyka ona wielu sfer - tych prozaicznych i tych bardziej skomplikowanych. Aby nie...

Następny
1,5 mln dzieci w Polsce mieszka w tzw. chorych domach. Źle ogrzewane, zawilgocone i niedoświetlone budynki mają olbrzymi wpływ na ich zdrowie

1,5 mln dzieci w Polsce mieszka w tzw. chorych domach. Źle ogrzewane, zawilgocone i niedoświetlone budynki mają olbrzymi wpływ na ich zdrowie

Współczesny autorytet – rodzic, nauczyciel, idol a może celebryta? Kilka słów o tym jak rozpoznać prawdziwy wzorzec w świecie pseudo-autorytetów

Współczesny autorytet - rodzic, nauczyciel, idol a może celebryta? Kilka słów o tym jak rozpoznać prawdziwy wzorzec w świecie pseudo-autorytetów

Wyniki badania KANTAR: dzieci nie przestrzegają zasad bezpieczeństwa na drodze – patrzenie w telefon i wybieganie na drogę to niemal codzienność

Wyniki badania KANTAR: dzieci nie przestrzegają zasad bezpieczeństwa na drodze – patrzenie w telefon i wybieganie na drogę to niemal codzienność

CATEGORIES

  • Aktualności
  • Materiały/Pomoce
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje

RECOMMENDED

Jak sobie radzisz z cyfrową rozrywką Twoich dzieci?
Aktualności

Jak sobie radzisz z cyfrową rozrywką Twoich dzieci?

14 października 2019
Bezpieczeństwo nad wodą
Aktualności

Bezpieczeństwo nad wodą

15 lipca 2021

TAGS

aktywność aplikacja bezpieczeństwo choroba Cyfryzacja dariusz piontkowski dla dzieci Dzieci dziecko edukacja edukacyjny ekologiczny epidemia Facebook Film fundacja Internet Kampania komputer Konkurs koronawirus książki mama marek zagórski Michał Zawadka Ministerstwo Edukacji Narodowej młodzież NASK nauczyciel nauka pandemia pedagog przedszkole psycholog rodzic rodzina Smartfon szkoła szkoły podstawowe Telefon uczeń Warszawa youtube zabawa zdrowie

gdzie nauka jest zabawą, a zabawa nauką

eduhobby.pl

  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Strona główna
  • Strony partnerskie

eduhobby.pl

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .