• Home
  • Kontakt
Eduhobby
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eduhobby
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Granie w gry wideo pomaga w rozwoju kariery zawodowej

Redakcja eduhobby przez Redakcja eduhobby
26 listopada 2020
w Aktualności
Reading Time: 4min czytania
A A
Granie w gry wideo pomaga w rozwoju kariery zawodowej

Okazuje się, że granie w gry wideo może być przewagą kandydata w procesie rekrutacyjnym. Dlaczego? Ponieważ gracze, dzięki graniu zdobywają potrzebne i poszukiwane dziś przez firmy kompetencje miękkie. Aby to sprawdzić, ManpowerGroup przeanalizował ponad 11 tysięcy gier i przygotował ogólnodostępne narzędzie Gaming Skills Translator, które pozwala kandydatom na określenie kompetencji miękkich na podstawie ich gamingowych preferencji. Przykładowo osoby grające w World of Warcraft czy w Assassin’s Creed rozwijają umiejętność współpracy i komunikacji, a w Call of Duty oraz FIFA myślenie krytyczne i zdolność rozwiązywania problemów. Więcej w opublikowanym dziś opracowaniu ManpowerGroup „Game to Work”.

ManpowerGroup przeanalizował ponad 11 tysięcy gier reprezentujących 13 gatunków – począwszy od gier akcji/przygodowych, przez gry fabularne (tzw. RPG), kończąc na grach muzycznych i niezależnych (indie) – w celu identyfikacji umiejętności miękkich, które są rozwijane w każdej kategorii gier. Następnie opracował schemat w odniesieniu do kompetencji zawodowych. Wskazane zostały także grupy stanowisk, na których te umiejętności odgrywają najważniejszą rolę przy dopasowywaniu profilu kandydata do danego zawodu.– Wpływ gier na rozwój kompetencji miękkich to ważna informacja zarówno dla kandydatów, jak i dla firm, które w wyniku utrzymującego się mimo pandemii niedoboru talentów muszą szukać coraz bardziej kreatywnych metod dotarcia do potencjalnych pracowników. Kluczowe obecnie stają się holistyczne spojrzenie pracodawców na rynek pracy i ich otwartość na społeczność graczy, która może zmniejszyć deficyt pożądanych kompetencji – mówi Konrad Gandziarski, odpowiedzialny za rozwój obszaru outsourcingu usług IT w Experis.

Related articles

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

Perły Literatury – czerwiec 2024

– Gry wzmacniają zdolność uczenia się i spostrzegawczość, motywują do rozwoju oraz są przestrzenią do podejmowania ryzyka i rozwiązywania problemów. Granie w gry stwarza możliwości elastycznego reagowania na nieprzewidziane sytuacje i stawiania czoła wyzwaniom. A pracodawcy potrzebują osób, które potrafią dynamicznie działać w zmiennym otoczeniu. Pracowników, którzy swoim sprytem i niestandardowym podejściem są w stanie mierzyć się z wyzwaniami pojawiającym się w realnym otoczeniu. Złożone, symulowane środowiska gier wymagają ciągłego podejmowania decyzji, co jest ważną umiejętnością, zwłaszcza dla pracowników, którzy stają w obliczu zmian i muszą się do nich dostosować, aby ich zespoły odniosły sukces – dodaje ekspert Experis.

Gry z otwartym światem, jak np. Minecraft, The Legend of Zelda lub The Elder Scrolls pozwalają graczom na rozwój takich umiejętności jak kreatywność, współpraca, percepcja społeczna i koordynacja. To umiejętności szczególnie doceniane na takich stanowiskach jak inżynier elektryk, grafik czy szef kuchni lub kucharz. Z kolei osoby grające w gry akcji, przygodowe i RPG takie jak np. World of Warcraft, Assassin’s Creed, Monster Hunter czy Pokemon rozwijają umiejętność współpracy, komunikacji, rozwiązywania problemów, oceny i podejmowanie decyzji. Potencjalne dopasowanie zawodowe takiej osoby to asystent ds. administracyjnych, analityk finansowy lub menedżer w zespole obsługi klienta. W zestawieniu ManpowerGroup znalazły się również między innymi gry zespołowe, sportowe, wyścigowe jak Mario Kart, Rocket League, FIFA czy Call of Duty, które pozwalają doskonalić umiejętność myślenia krytycznego, współpracy, oceny i podejmowania decyzji oraz rozwiązywania problemów. To zdolności szczególnie cenione na takich stanowiskach jak pracownik opieki zdrowotnej, pakowacz, przedstawiciel lub kierownik call center.

ManpowerGroup_Game_to_Work.png

Jak przełożyć doświadczenie gamingowe na zdobyte kompetencje?

Gracze, którzy chcieliby sprawdzić, jak ich doświadczenie gamingowe wpływa na rozwój kompetencji, mogą skorzystać bezpłatnie z Gaming Skills Translatora. Narzędzie przekłada uzyskane informacje na umiejętności kluczowe na rynku pracy, które kandydat może zamieścić w swoich dokumentach aplikacyjnych lub wymienić je, jako mocne strony na rozmowach kwalifikacyjnych. Świadomość na temat roli gier w doskonaleniu umiejętności miękkich pozwala kandydatom na lepsze zaprezentowanie swojej kandydatury oraz wzbogaca ich CV. Z drugiej strony to dodatkowe informacje dla rekruterów, służące do oceny umiejętności i potencjału kandydata, dzięki czemu dopasowanie osób do właściwej funkcji może być bardziej efektywne.

– Gry mogą pomóc pracodawcom ocenić umiejętności potencjalnych pracowników i podnieść atrakcyjność kandydata na rynku pracy. Jeśli konkretne rodzaje gier pozwalają na doskonalenie umiejętności miękkich, które obecnie są najbardziej pożądane na rynku pracy, to dlaczego zostają one pomijane w identyfikacji odpowiednich kandydatów i dopasowaniu ich do danego stanowiska? Ponieważ gry nadal traktowane są głównie jako źródło rozrywki, która też może przekładać się na aspekty finansowe w postaci na przykład turniejów gier komputerowych. Jednak nadal nie są postrzegane jako narzędzie, które może przyczyniać się do doskonalenia kompetencji zawodowych i samorozwoju. Wiedza na temat tego, jak przełożyć doświadczenie gier na profil kandydata i skorelować go z daną pracą jest znikoma a sięgnięcie do społeczności graczy to kolejna szansa na pozyskanie talentów posiadających kompetencje przyszłości – podsumowuje Konrad Gandziarski.

O badaniu:

Firma ManpowerGroup dokonała analizy ponad 11 tysięcy gier reprezentujących 13 gatunków – począwszy od gier akcji/przygodowych, przez gry fabularne (tzw. RPG), kończąc na grach muzycznych i niezależnych (indie) – w celu identyfikacji umiejętności miękkich, które są rozwijane za pomocą gier z poszczególnych kategorii. Firma zapytała również 24 419 pracodawców reprezentujących 44 rynki o to, jakich umiejętności miękkich poszukują obecnie i jak je definiują. Na podstawie przekroju danych sporządzony został schemat w odniesieniu do kompetencji zawodowych – wyznaczone zostały grupy stanowisk, na których umiejętności zdobyte przez graczy odgrywają najważniejszą rolę.

Tagi: Assassin’s Creedcall centergaminggraczgry wideokompetencje przyszłościkonrad gandziarskiminecraftMonster HunterPokemonrynek pracyspostrzegawczośćWorld of Warcraft
Redakcja eduhobby

Redakcja eduhobby

PowiązaneWpisy

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

przez Redakcja eduhobby
7 lutego 2025
0

MANUFAKTURA CUKIERKÓW ZAPRASZA NA WARSZTATY KRĘCENIA LIZAKÓW Manufaktura Cukierków 📌 ul. Nowy Świat 51 🌐 www.Manufaktura-Cukierkow.pl 🍭WARSZTATY DLA OSÓB INDYWIDUALNYCH:Poniedziałek - piątek: 14:00, 16:00 Weekendy: 11:00,...

Perły Literatury – czerwiec 2024

Perły Literatury – czerwiec 2024

przez Redakcja eduhobby
27 czerwca 2024
0

Ateneum ceni ambitne pozycje wydawnicze, stąd w ramach comiesięcznego cyklu Perły Literatury prezentuje i rekomenduje najwybitniejsze premiery literackie ostatnich tygodni, które zasługują na miejsce w każdej...

IV Bemowski Piknik Naukowy

IV Bemowski Piknik Naukowy

przez Redakcja eduhobby
24 maja 2024
0

Zapraszamy na IV Bemowski Piknik Naukowy! Spotkamy się 25 maja w godz. 11.00-17:00 na terenie Bemowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Czeka was moc wiedzy i fantastycznych...

Ferie Zimowe 2023/2024: Harmonogram i Bezpieczeństwo na Pierwszym Planie

Ferie Zimowe 2023/2024: Harmonogram i Bezpieczeństwo na Pierwszym Planie

przez Redakcja eduhobby
18 listopada 2023
0

Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) ogłosiło oficjalny harmonogram ferii zimowych dla uczniów w roku szkolnym 2023/2024. Po konsultacjach z wojewodami, terminy przerw zimowych zostały ustalone w taki...

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

przez Redakcja eduhobby
7 listopada 2023
0

Znani rodzice razem z dziećmi testowali najciekawsze zabawki sezonu. Celebryci bawili się na gali finałowej Konkursu Zabawka Roku, Nagroda Rodziców. Najważniejsza impreza w branży dziecięcej odbyła...

Następny
Pracujemy i wypoczywamy w trybie online. Tęsknimy jednak za aktywnym spędzaniem czasu.

Pracujemy i wypoczywamy w trybie online. Tęsknimy jednak za aktywnym spędzaniem czasu.

Rok 2021 Rokiem Stanisława Lema

Rok 2021 Rokiem Stanisława Lema

Ustawa antyprzemocowa – jakie nowe przepisy chroniące ofiary przemocy?

Ustawa antyprzemocowa – jakie nowe przepisy chroniące ofiary przemocy?

CATEGORIES

  • Aktualności
  • Materiały/Pomoce
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje

RECOMMENDED

Agnieszka Rylik: polskie dzieci mają krzywe kręgosłupy i tyją najszybciej w Europie. Trzeba z tym walczyć
Aktualności

Agnieszka Rylik: polskie dzieci mają krzywe kręgosłupy i tyją najszybciej w Europie. Trzeba z tym walczyć

17 grudnia 2019
Projekt „Przystań w sieci” przygotowany przez Facebook, NASK i UNICEF Polska
Aktualności

Projekt „Przystań w sieci” przygotowany przez Facebook, NASK i UNICEF Polska

2 lutego 2021

TAGS

aktywność aplikacja bezpieczeństwo choroba Cyfryzacja dariusz piontkowski dla dzieci Dzieci dziecko edukacja edukacyjny ekologiczny epidemia Facebook Film fundacja Internet Kampania komputer Konkurs koronawirus książki mama marek zagórski Michał Zawadka Ministerstwo Edukacji Narodowej młodzież NASK nauczyciel nauka pandemia pedagog przedszkole psycholog rodzic rodzina Smartfon szkoła szkoły podstawowe Telefon uczeń Warszawa youtube zabawa zdrowie

gdzie nauka jest zabawą, a zabawa nauką

eduhobby.pl

  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Strona główna
  • Strony partnerskie

eduhobby.pl

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .