• Home
  • Kontakt
Eduhobby
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Aktualności
  • Materiały/pomoce
    • Scenariusze lekcji
      • Żłobki i przedszkola
      • Klasy I – III szkoła podstawowa
      • Klasy IV – VIII szkoła podstawowa
      • Szkoły ponadpodstawowe
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje
  • Wycieczki/zielone szkoły
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Eduhobby
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Eksperci: gry komputerowe pomocne w rozwoju kompetencji cyfrowych

Redakcja eduhobby przez Redakcja eduhobby
10 września 2022
w Aktualności
Reading Time: 3min czytania
A A
Eksperci: gry komputerowe pomocne w rozwoju kompetencji cyfrowych

Kompetencje cyfrowe i wiedza na temat nowych technologii powinna być rozwijana już od najmłodszych lat. Mogą w tym skutecznie pomagać m.in. gry komputerowe – ocenili eksperci uczestniczący w Forum Ekonomicznym w Karpaczu.

Zdaniem Justyny Orłowskiej, pełnomocniczki prezesa Rady Ministrów ds. GovTech jednym z elementów nowego podejścia do kształtowania kompetencji wśród dzieci i młodzieży jest włączenie do edukacji gier komputerowych.

Related articles

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

Perły Literatury – czerwiec 2024

„My wierzymy, że możliwe jest przejście od gry do książki, od gry do historii, od gry do wiedzy. Tak samo można mówić o technologii wirtualnej rzeczywistości. Filmy VR też zachęcają do tego, aby pogłębiać wiedzę o tym co jest w nich przedstawiane. Przykładem jest tu chociażby film >>Kartka z Powstania<<” – podkreśliła szefowa GovTech.

Wymieniła też pierwszą grę komputerową „This War of Mine” opowiadającą o wyborach etycznych, która została wprowadzona do podstawy programowej.

Zdaniem Orłowskiej wykorzystywanie w szkołach tego typu narzędzi, które są naturalne dla młodego pokolenia jest bardzo potrzebne.

„My też zachęcamy do tego w ramach programu >>Laboratoria Przyszłości<<, gdzie każda szkoła publiczna i niepubliczna, a także polskie szkoły za granicą mają dostęp do nowoczesnych narzędzi, drukarek 3D, gogli VR” – mówiła szefowa GovTech.

Prof. Marzena Dominiak, prorektor ds. strategii rozwoju Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu przyznała, że gry kształtują także medycynę. Jej zdaniem młodzież grająca w gry komputerowe ma dużo lepszą zręczność manualną, która jest bardzo przydatna m.in. przy obsłudze robotów chirurgicznych da Vinci.

„Robotyka jest przyszłością medycyny i nie ma skutecznej medycyny bez robotyki. Przy tego typu symulatorach widzimy wyraźnie, że jeżeli ktoś wcześniej grał w gry, to zdecydowanie inaczej potem operuje takim robotem i jest w stanie wprowadzić szybciej taką umiejętność do swojej praktyki” – zaznaczyła prof. Dominiak.

Jej zdaniem kształtując tego typu umiejętności u dzieci i młodzieży „dajemy im możliwość rozwoju”.  

Zdaniem prof. Andrzeja Zybertowicza, doradcy prezydenta Andrzeja Dudy, pojawiająca się w edukacji nowa fala technologiczna potrzebuje systemowych rozwiązań.  

„Obawiam się, że tak jak jedna jaskółka wiosny nie czyni, tak jedna gra, czy nawet 100 gier w ekosystemie, który jest zdegradowany informacyjnie, intelektualnie i moralnie, może się nie przeciwstawić temu. (…) To tak jakby wlewać wiadro czystej wody do brudnej rzeki, która cały czas jest zanieczyszczana przez algorytmy big techu” – ocenił prof. Zybertowicz.

Dodał jednak, że uczestniczy obecnie w projekcie, który ma szanse być instytucjonalną szczepionką na to co w technologiach cyfrowych jest niedobre. W odpowiedzi prezes PAP Wojciech Surmacz przypomniał, że taką „szczepionką” jest już m.in. serwis fact-checkingowy Fakehunter PAP, który powstał tuż po wybuchu pandemii w zaledwie cztery tygodnie. Zaznaczył przy tym, że projekt okazał się wielkim sukcesem i ma na koncie już ponad 2 tysiące zweryfikowanych fake newsów.

Tagi: gry komputerowekompetencje cyfroweksiążkimarzena dominiakmłodzieżpolskie szkoły za granicąrobottechnologiaThis War of Minewiedzawojciech surmacz
Redakcja eduhobby

Redakcja eduhobby

PowiązaneWpisy

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

NAJSŁODSZE FERIE W WARSZAWIE

przez Redakcja eduhobby
7 lutego 2025
0

MANUFAKTURA CUKIERKÓW ZAPRASZA NA WARSZTATY KRĘCENIA LIZAKÓW Manufaktura Cukierków 📌 ul. Nowy Świat 51 🌐 www.Manufaktura-Cukierkow.pl 🍭WARSZTATY DLA OSÓB INDYWIDUALNYCH:Poniedziałek - piątek: 14:00, 16:00 Weekendy: 11:00,...

Perły Literatury – czerwiec 2024

Perły Literatury – czerwiec 2024

przez Redakcja eduhobby
27 czerwca 2024
0

Ateneum ceni ambitne pozycje wydawnicze, stąd w ramach comiesięcznego cyklu Perły Literatury prezentuje i rekomenduje najwybitniejsze premiery literackie ostatnich tygodni, które zasługują na miejsce w każdej...

IV Bemowski Piknik Naukowy

IV Bemowski Piknik Naukowy

przez Redakcja eduhobby
24 maja 2024
0

Zapraszamy na IV Bemowski Piknik Naukowy! Spotkamy się 25 maja w godz. 11.00-17:00 na terenie Bemowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Czeka was moc wiedzy i fantastycznych...

Ferie Zimowe 2023/2024: Harmonogram i Bezpieczeństwo na Pierwszym Planie

Ferie Zimowe 2023/2024: Harmonogram i Bezpieczeństwo na Pierwszym Planie

przez Redakcja eduhobby
18 listopada 2023
0

Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) ogłosiło oficjalny harmonogram ferii zimowych dla uczniów w roku szkolnym 2023/2024. Po konsultacjach z wojewodami, terminy przerw zimowych zostały ustalone w taki...

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

przez Redakcja eduhobby
7 listopada 2023
0

Znani rodzice razem z dziećmi testowali najciekawsze zabawki sezonu. Celebryci bawili się na gali finałowej Konkursu Zabawka Roku, Nagroda Rodziców. Najważniejsza impreza w branży dziecięcej odbyła...

Następny
Samoświadomość i edukacja to podstawowe akty obronne przeciw cyberzagrożeniom

Samoświadomość i edukacja to podstawowe akty obronne przeciw cyberzagrożeniom

PGE zaprasza wszystkich do bywania

PGE zaprasza wszystkich do bywania

PGE zaprasza wszystkich do bywania

PGE zaprasza wszystkich do bywania

CATEGORIES

  • Aktualności
  • Materiały/Pomoce
  • Podnoszenie kwalifikacji
  • Rady i inspiracje

RECOMMENDED

Działo się! Podsumowanie 2019 roku w Klubach Młodego Programisty!
Aktualności

Działo się! Podsumowanie 2019 roku w Klubach Młodego Programisty!

21 lutego 2020
Coraz głośniej o rodzinnej grze planszowej dla dzieci “Pokonaj Bakwiry” Wydawnictwa Hipokampus.
Aktualności

Coraz głośniej o rodzinnej grze planszowej dla dzieci “Pokonaj Bakwiry” Wydawnictwa Hipokampus.

13 listopada 2019

TAGS

aktywność aplikacja bezpieczeństwo choroba Cyfryzacja dariusz piontkowski dla dzieci Dzieci dziecko edukacja edukacyjny ekologiczny epidemia Facebook Film fundacja Internet Kampania komputer Konkurs koronawirus książki mama marek zagórski Michał Zawadka Ministerstwo Edukacji Narodowej młodzież NASK nauczyciel nauka pandemia pedagog przedszkole psycholog rodzic rodzina Smartfon szkoła szkoły podstawowe Telefon uczeń Warszawa youtube zabawa zdrowie

gdzie nauka jest zabawą, a zabawa nauką

eduhobby.pl

  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Strona główna
  • Strony partnerskie

eduhobby.pl

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .